Je leert niet alleen effectiever communiceren, maar ook het bedrijf vertegenwoordigen als een echte ambassadeur. Dit leidt tot een hogere klanttevredenheid, meer herhaalopdrachten en een sterkere reputatie van het bedrijf.
De training bestaat uit 3 trainingsdagdelen. Ontdek hier hoe je dag eruit ziet.
Training
Dag 1
Houding en gedrag
Je leert hoe je persoonlijke presentatie en non-verbaal gedrag een positieve indruk achterlaten. We gebruiken een vereenvoudigde versie van DISC, zodat je meer inzicht krijgt in je eigen gedrag en dat van anderen.
Training
Dag 2
Communicatievaardigheden
We trainen je in de LSD-methode (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen), feedback geven en gesprekstechnieken. Zo kun je klantgesprekken professioneel voeren en beter inspelen op klantbehoeften.
Training
Dag 3
Klantcontact
In dit laatste dagdeel richten we ons op klantenservice en het uitdragen van de bedrijfscultuur. Je leert hoe je conflicten kunt voorkomen en oplossen, terwijl je altijd de waarden van het bedrijf blijft uitstralen.
“Als er iets aangepast moest worden, was het binnen een dag geregeld. Arjenne schakelde snel en dacht mee.”
Kan het contact met klanten beter, professioneler en vriendelijker?
Wil jij niet alleen goed werk leveren, maar ook professioneel en klantgericht communiceren? Jij bent het visitekaartje van het bedrijf, en hoe jij je presenteert en met klanten omgaat, bepaalt de indruk die zij krijgen.
In ons traject “Klantgericht Communiceren” leer je hoe je sterker in je klantcontact staat. In drie praktische dagdelen ontdek je hoe je jezelf beter presenteert, effectiever communiceert en lastige situaties met klanten soepel oplost. Zo zorg je niet alleen voor tevreden klanten, maar ook voor meer werkplezier in je eigen rol!
“Er is altijd wel een oplossing en ik denk graag met je mee.”
Arjenne Niessink Trainingsadviseur
Veelgestelde vragen
Voor wie is de training klantgericht communiceren bedoeld?
Deze training is bedoeld voor medewerkers die dagelijks klantcontact hebben, zoals monteurs, servicemedewerkers, baliemedewerkers en uitvoerend personeel. De training is geschikt voor organisaties die hun medewerkers willen versterken in communicatie, houding en gedrag richting klanten.
Wat is het verschil tussen de communicatietrainingen?
De training klantgericht communiceren is een training voor medewerkers die veel in contact staan met klanten. Hier leert je hoe je een positieve indruk achterlaat bij klanten.
De training communiceren met boze klanten is een training voor medewerkers die veel te maken krijgen met wat de titel al zegt boze klanten. Hierin helpen we medewerkers in controle te blijven over de situatie. Dit doen we onder andere door te oefenen met scenario’s met een trainingsacteur
De training effectief communiceren draait om het leren begrijpen hoe jij communiceert, hoe anderen dat doen en hoe je hierop kunt afstemmen.
Wat leer je tijdens de training klantgericht communiceren?
De training bestaat uit drie dagdelen: Houding en gedrag – Denk aan uitstraling, non-verbaal gedrag en een vereenvoudigde DISC. Communicatievaardigheden – Je leert o.a. actief luisteren, feedback geven en gesprekken effectief voeren. Klantcontact – Hoe je de bedrijfscultuur uitdraagt, omgaat met klachten en écht het verschil maakt bij de klant.
Hoelang duurt de training klantgericht communiceren?
De training bestaat uit drie dagdelen. Bij incompany kan de training ook op maat gemaakt worden naar bijvoorbeeld 2 dagdelen.
Wordt de training klantgericht communiceren op locatie of incompany gegeven?
Beide is mogelijk. We geven de training bij ons op locatie in Veenendaal of bij jullie incompany. Samen kijken we wat het best past.
Wat kost een training klantgericht communiceren?
De training kost € 975,- (ex btw) per deelnemer bij open inschrijving. Bij incompany hangt de investering af van het aantal deelnemers, de locatie en eventuele maatwerkcomponenten. Als voorbeeld: Een groep van 8 deelnemers incompany (eigen locatie) kost € 6205,- (ex btw) Neem contact met ons op voor een offerte of plan direct een adviesgesprek in.
Zijn er vrijstellingen van toepassing?
Nee. Onze trainingen zijn zo opgebouwd dat alle onderdelen op elkaar aansluiten. Daarom zijn vrijstellingen niet mogelijk. Iedere deelnemer volgt het volledige programma.
Welk aanvangsniveau is nodig voor dit traject?
Voor deze training is geen specifiek aanvangsniveau vereist. De training is geschikt voor iedereen die klantcontact heeft en wil leren hoe je effectief, vriendelijk en professioneel communiceert. De focus ligt op praktische communicatietechnieken die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk.
Hoe verwerkt Helder klachten?
Heb je een klacht? Neem contact met ons op. We kijken er samen naar en lossen het graag samen op.
Persoonlijk Leiderschap is een training die je meer inzicht geeft in jezelf. Je ontdekt wat jou drijft en waar je vastloopt. Twee dagen buiten bereik, met aandacht voor wie jij bent.