Ga naar de hoofdinhoud

Communiceren met boze klanten

Boze klanten… soms is het een misverstand, soms pure frustratie. Hoe je ermee omgaat, bepaalt of het escaleert.

  • 2 dagdelen

  • 6 – 15 deelnemers

  • 650,- p.p. (excl. btw)

  • Veenendaal / incompany

100+ deelnemers gingen je voor

Wat leer je in deze training?

Tijdens deze training leren we je met korte krachtige oefening, de controle over jezelf als over de situatie terug te pakken.

  • Ademhaling onder controle: Blijf rustig door bewust te ademen, ook als het
    spannend wordt.

  • Meebewegen: Ga soepel mee met de klant, zodat je minder weerstand krijgt
    en beter samenwerkt.

  • Energie inzetten: Gebruik je houding en energie bewust om een positieve
    sfeer te houden.

  • Stevig staan: Blijf kalm en zelfverzekerd, zelfs in lastige situaties.

Voor wie is deze training?

  • Zorg medewerkers

  • Retail medewerkers

  • Voor iedereen die wel eens te maken krijgt met boze klanten

Zo ziet de training eruit

De training bestaat uit 2 dagdelen en is een combinatie van theorie en praktijk.

  • Training

DagDeel 1

De situatie de baas

In het eerste dagdeel leer je hoe je de baas blijft over jezelf en de situatie. Je krijgt slimme technieken om anderen op een positieve manier te sturen. Geen zweverig gedoe, maar praktische tips en oefeningen die je direct kunt gebruiken op de werkvloer.

  • Training

Dagdeel 2

Naar de praktijk

In het tweede dagdeel gaan we aan de slag met verschillende praktijkgerichte casussen. Dit doen we met een acteur. Zo passen we de theorie en praktijk van dagdeel 1 gelijk toe in dagdeel 2, zodat je er de volgende werkdag gelijk mee aan de slag kunt.

Workshop

Ben je benieuwd naar deze training en wil je weten of deze aansluit bij jouw organisatie? Kom dan naar de workshop, waarin we je meenemen in de training en je vragen beantwoorden.

Er zijn geen startdata bekend voor deze training.

Thema’s

Deze onderwerpen komen aan bod in de training communiceren met boze klanten.

Inschrijven

Er zijn geen startdata bekend voor deze training.

Is jouw gewenste plek niet langer beschikbaar? Vraag ons naar de mogelijkheden.

Reviews

Dit zeggen deelnemers van deze training.

Ik vind het een zeer goede en vooral realistische training. Ik raad dit iedereen aan!

Thijs Beoordeeld met 5 sterren

Enorm leuke training. Ze brengen met de trainingsacteur echt het winkelbeeld naar voren. Ze hebben ervoor gezorgd dat ik erg goed voorbereid de toekomst in ga.

Rowen Beoordeeld met 5 sterren

Een erg interactieve training met herkenbare scenario’s. Ik heb er veel aan gehad.

Deelnemer Beoordeeld met 4.5 sterren

Meer informatie?

Neem contact op en dan kijken we samen naar de mogelijkheden. We staan voor je klaar met eerlijk en persoonlijk advies, zodat jij de juiste keuze maakt.

“Er is altijd wel een oplossing en ik denk graag met je mee.”

Arjenne Niessink
Trainingsadviseur

Veelgestelde vragen

Voor wie is de training communiceren met boze klanten bedoeld?

Deze training is bedoeld voor medewerkers die te maken krijgen met lastige of boze klanten. Denk aan medewerkers in de buitendienst, receptiemedewerkers, klantenservice, handhavers of medewerkers met publiekscontact.

Wat is het verschil tussen de communicatietrainingen?

De training klantgericht communiceren is een training voor medewerkers die veel in contact staan met klanten. Hier leert je hoe je een positieve indruk achterlaat bij klanten.

De training communiceren met boze klanten is een training voor medewerkers die veel te maken krijgen met wat de titel al zegt boze klanten. Hierin helpen we medewerkers in controle te blijven over de situatie. Dit doen we onder andere door te oefenen met scenario’s met een trainingsacteur

De training effectief communiceren draait om het leren begrijpen hoe jij communiceert, hoe anderen dat doen en hoe je hierop kunt afstemmen.

Wat leer je tijdens de training communiceren met boze klanten?

Je leert hoe je omgaat met emoties, weerstand en agressie van klanten. We gaan aan de slag met herkenning van gedrag, het stellen van grenzen, het voeren van moeilijke gesprekken en de juiste houding bij oplopende spanning.

Hoelang duurt de training communiceren met boze klanten?

De training duurt twee dagdelen. Voor sommige organisaties (zoals bijvoorbeeld een zorgorganisatie) bieden we een maatwerkprogramma aan, inclusief praktijkgerichte oefeningen.

Wordt de training communiceren met boze klanten op locatie of incompany gegeven?

De training kan op onze locatie in Veenendaal plaatsvinden of incompany bij jullie organisatie. We stemmen dit af op jullie situatie en doelgroep.

Wat kost een training communiceren met boze klanten?

De training kost € 675,- (ex btw) bij open inschrijving. Bij incompany zijn
de kosten afhankelijk van het programma, het aantal deelnemers en de locatie. Als voorbeeld: Een groep van 8 deelnemers (eigen locatie) kost € 4064,- (ex btw). Vraag vrijblijvend een voorstel aan. We denken graag mee in een passende oplossing.

Zijn er vrijstellingen van toepassing?

Nee. Onze trainingen zijn zo opgebouwd dat alle onderdelen op elkaar aansluiten. Daarom zijn vrijstellingen niet mogelijk. Iedere deelnemer volgt het volledige programma.

Welk aanvangsniveau is nodig voor dit traject?

Voor deze training is geen specifiek aanvangsniveau vereist. De training is geschikt voor iedereen die direct klantcontact heeft en wil leren hoe je op een professionele en effectieve manier omgaat met boze of ontevreden klanten. De focus ligt op praktische technieken om conflicten te de-escaleren en klantrelaties te behouden.

Hoe verwerkt Helder klachten?

Heb je een klacht? Neem contact met ons op. We kijken er samen naar en lossen het graag samen op.

Bekijk ook deze trainingen

Privacyoverzicht
Helder

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie instellingen kunnen opslaan.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.