Ga naar de hoofdinhoud

Keuzehulp voor HR/ Directie

500+ Teams geholpen

Je investeert in mensen, maakt plannen voor duurzame inzetbaarheid of teamontwikkeling, maar het effect blijft soms uit. Leidinggevenden worstelen, teams communiceren stroef en de energie op de werkvloer loopt terug en ondertussen wordt er naar jou gekeken voor een oplossing.

Wij begrijpen hoe frustrerend het soms kan zijn

Als HR-professional of directie wil je investeren in de juiste dingen. Daarom hebben we deze keuzehulp ontwikkeld. Zodat je eenvoudig ziet welk traject past bij de behoefte van je organisatie.

Medewerkers zijn jouw visitekaartje

Elke keer dat een medewerker contact heeft met een klant, vertegenwoordigt hij of zij jouw organisatie. Medewerkers zijnhet visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen dezelfde boodschap uitdraagt en op een manier communiceert die past bij jullie identiteit.

In de praktijk blijkt dat nog best lastig. Niet iedereen voelt dezelfde verantwoordelijkheid of heeft van nature een klantgerichte houding. Dat is zonde, want juist in die momenten maak je als organisatie het verschil.

Wij begrijpen hoe belangrijk het voor jou is om de uitstraling van je organisatie sterk en professioneel te houden en hoe groot de rol van medewerkers daarin is.

Herken je deze situatie?

Je bent niet de enige. Veel organisaties worstelen met dit vraagstuk. Daarom hebben we de training klantgericht communiceren ontwikkeld. Zo zorgen we samen voor een representatieve en professionele uitstraling van jouw organisatie in elk contactmoment.

Er wordt niet of slecht gecommuniceerd op de werkvloer

Je merkt het elke dag: belangrijke informatie blijft onuitgesproken, misverstanden stapelen zich op, en gesprekken lopen regelmatig vast. Daardoor ontstaan irritaties en lopen projecten vertraging op. Het voelt alsof iedereen langs elkaar heen praat, terwijl je toch allemaal hetzelfde doel hebt.

Die onduidelijke communicatie zorgt voor frustratie en een gebrek aan vertrouwen. Het is lastig om verbinding te maken als je elkaar niet echt begrijpt. En dat heeft invloed op de sfeer en de resultaten binnen je team.

Wij weten hoe belangrijk heldere communicatie is. Vanuit onze ervaring bij politie en defensie hebben we geleerd hoe je ook in moeilijke situaties duidelijk en effectief communiceert. Met onze trainingen helpen we teams en leidinggevenden om die communicatie op orde te krijgen, zodat vertrouwen groeit en doelen bereikt worden.

Herken je deze situatie?

Je bent niet de enige. In onze trainingen praktisch Leidinggeven of operationeel leidinggeven leer je hoe je je team echt in beweging krijgt, de communicatie verbeterd en duidelijke keuzes maakt. En dit zonder taaie theorie, maar met praktische werkvormen.

Van medewerker naar leidinggevende

Een medewerker is goed in zijn vak en krijgt de kans om leiding te geven. Een mooie stap, maar ook een flinke overgang. Ineens wordt er verwacht dat iemand knopen doorhakt, gesprekken voert en richting geeft terwijl diegene hier hoogstwaarschijnlijk niet voor gestudeerd heeft, wat leidinggeven is een beroep opzich.

Voor veel startende leidinggevenden is dit wennen. Ze twijfelen of ze het goed aanpakken, vermijden soms confrontaties en missen dus de juiste praktische tools om dit goed aan te pakken. Dit zorgt ervoor dat het niet helemaal loopt zoals je voor ogen had.

Herken je deze situatie?

Dit is een veel voorkomende situatie. Wij geloven dat goed leiderschap begint met goede begeleiding. In ons traject praktisch leidinggeven leren startende leidinggevenden hoe ze met vertrouwen en duidelijkheid hun nieuwe rol kunnen pakken. Met praktische werkvormen, herkenbare situaties en concrete handvatten, zodat ze niet alleen groeien als leider, maar ook meer rust brengen in hun team.

Heb je een andere vraag?

Jouw situatie is immers uniek. Daarom staan we voor je klaar met eerlijk en persoonlijk advies, zodat jij de juiste keuze kan maken. Dus heb je een andere vraag neem dan contact met ons op, dan kijken we samen naar de beste oplossing voor jouw situatie.

“Er is altijd wel een oplossing en ik denk graag met je mee.”

Arjenne Niessink
Trainingsadviseur

FAQ

Wat is het verschil tussen praktisch en operationeel leidinggeven?

De training praktisch leidinggeven is met name geschikt voor beginnend leidinggevenden. Medewerkers die de stap maken naar het aansturen van een (klein) team en richt zich op de basisvaardigheden van leidinggeven.
De training operationeel leidinggeven is speciaal ontwikkeld voor medewerkers die al ervaring hebben met het aansturen van collega’s. Ze lopen al wat jaartjes mee en zoeken naar verdieping op het gebied van leiderschap.

Wat kost een training bij jullie?

De kosten van een training hangen af van meerdere factoren. Denk aan het type training, het aantal deelnemers en of de training bij ons op locatie plaatsvindt of incompany wordt gegeven.

Bij elke training op de website vind je de prijs of vanaf-prijs. Wil je weten wat het voor jouw situatie kost? Neem dan contact met ons op en dan maken we graag een offerte op maat.

Privacyoverzicht
Helder

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie instellingen kunnen opslaan.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.